Moyo Montessori Seguinovy tabulky

Moyo Montessori Seguinovy tabulky

MAT0189_M061
Dostupnost: Skladem
1 805 Kč

 

Produkty skladem doručíme do 3 dnů

 

Možný osobní odběr na pobočce

 

Dárek k nákupu nad 2000 Kč

 

Sada obsahuje dva dřevěné rámečky, do kterých se vkládají dřevěné destičky s číslicemi 1 – 9. S tímto materiálem děti objevují čísla druhé desítky. Společeně s korálkovým materiálem, kdy mohou vytvářet množství od 11 do 19, si spojují množství s číselnými symboly.

 

Pomocí Seguinovy tabulky se děti seznámí s číselnými symboly od 11 do 99, procvičují si je a zároveň si osvojují číselná pořadí.

 

1. sada "-náct"

Všech pět řádků na první desce a první čtyři řádky na druhé obsahují číslici 10. Poslední řádek na druhé desce zůstává prázdný. Destičky s čísly od 1 do 9 lze zasouvat do rámečku a překrýt jimi nulu.

2. sada "-cet"

Na první desce jsou čísla od 10 do 50 a na druhé od 60 do 90. Poslední řádek zůstává prázdný. Destičky s čísly od 1 do 9 lze zasouvat do rámečku a překrýt jimi nulu.

 

Práce s pomůckou

-Pomůcku použijeme ve chvíli, kdy s dítětem při práci s Červenomodrými tyčemi nebo s Perlovým materiálem „překročíme“ desítku: K perlové desítce přiložíme jednotku a řekneme „Jedenáct“. Takto lze pokračovat až do devatenácti. K osvojení použijeme tříkrokovou metodu („To je…“, „Kde je….“, „Co je to?“).

-„A chceš vědět, jak se to píše?“

-Přeneste obě desky z první sady na kobereček a položte je vedle sebe. Vezměte do ruky destičku s číslem 1 a zasuňte na pozici nuly v prvním řádku. Řekněte „Jedenáct“. Stejným způsobem pokračujte i v ostatních řádcích.

-Následně vyzvěte dítě, aby si to také vyzkoušelo.

-Důležité je, že dítě ví, že pod jednotkami je nula!

 

Kontrola správného provedení

Musí souhlasit pořadí číslic a žádná destička s číslicí nesmí přebývat.

Stejným způsobem pokračujeme i při práci s tabulkami druhé sady „- cet“.

 

Obměny práce s pomůckou

-Při poukázání na číslici můžete vždy doplnit: „Jedenáct. Deset plus jedna je jedenáct.“ => SČÍTÁNÍ.

-Vedle vzniklé číslice je možné vyskládat odpovídající počet z perlového materiálu.

-Dospělý ukáže na číslici a ptá se „Kolik korálků budu potřebovat?“ Dítě vyskládá korálky.

-Dospělý vyskládá libovolný počet korálků a dítě vytvoří nebo ukáže na odpovídající číslici.

-Tuto aktivitu je možné spojit s psaním číslic do krupice.

 

Až když dítě zvládne práci s touto pomůckou je možné přejít pouze k používání kartiček = přechod od konkrétního (tyče, korálky) k abstraktnímu (číslice na kartičkách).

Věk
4 - 5 let
5 - 6 let
Materiál
Dřevo
MAT0189_M061
Komentáře (0)
Na tento produkt momentálně není přidána žádná recenze.
Produkt přidán do seznamu přání