Barevné destičky 1 - Základní sada

Barevné destičky 1 - Základní sada

SMV0004_S006
Dostupnost: Skladem
250 Kč

 

Tato smyslová Montessori pomůcka se skládá z šesti destiček, konkrétně ze 3 párů základních barev - červené, modré a žluté. Každá destička má po stranách dřevěný rámeček.

Barevné destičky 1 jsou prvním krokem v orientaci se dítěte ve světě barev a chromatického vnímání. Krabička se třemi páry barevných destiček slouží k poznávání barev, jejich pojmenování a přiřazování do páru. Destičky jsou zasazené do dřevěných lišt tak, aby vznikl okraj k uchopení. Dítě rozvíjí svůj cit pro barvy. Získá klíč, jak se samostatně orientovat ve světě barev.

Kontrola chyby: Vizuálně - harmonie nebo disharmonie. Kontrola chyb je možná pouze v případě, kdy je dítě schopné rozlišovat barvy.

Přímý cíl:

  • Orientace ve světě barev
  • Rozvoj chromatického vnímání

Nepřímý cíl:

  • Příprava na umění

Doporučený věk: od 3 let

Všechny Montessori pomůcky jsou dílem italské pedagožky Marie Montessori.

Další Montessori pomůcky značky Moyo Montessori.

Postup:

  1. S touto pomůckou můžeme pracovat jak na podložce u stolu, tak i na zemi na koberečku.
  2. Doneseme si krabici s destičkami a položíme ji vlevo před sebe. Otevřeme víko, které položíme před krabičku.
  3. Vyndáme barevné destičky a položíme je rozházeně před sebe.
  4. Dbáme na správný úchop destičky! Vždy za dřevěný okraj, barevné plochy se nedotýkáme.
  5. Krabici zavřeme.
  6. Poté hledáme páry – stejné barvy. Páry rovnáme před sebe zleva doprava.
  7. Pokud jsme spárovali všechny barvy, tak destičky uklidíme zpět do krabičky.
  8. Krabičku uklidíme na místo.
  9. Při další práci pojmenováváme barvy – "to je červená, to je…".. "ukaž červenou, přikryj modrou…".

Poznámka:

  • Pro práci s barevnými destičkami jsou nutné dobré světelné podmínky.
  • Pokud jsou barvy seřazeny pod sebou, okraje jasně oddělují jednotlivé barvy.
  • Při nošení krabice dbáme na to, abychom dítěti ukázali, jak přidržujeme víko krabice palci.

Cvičení:

  • Další aktivity bychom dětem měli ukázat, až když dítě získá zkušenost v manipulaci s materiálem a je schopné zrakem rozlišovat barvy.
  • Hledání párů – dítě přiřazuje k destičkám předměty ze třídy ve stejné barvě.

 

Souhlas se soubory cookie