Barevné válečky bez úchytů z bukového...

Barevné válečky bez úchytů z bukového dřeva

SMVP0045_JS-S002
Dostupnost: Skladem
1 695 Kč

 

Produkty skladem doručíme do 3 dnů

 

Ihned k odběru na prodejně

 

Dárek k nákupu nad 2000 Kč

 

Barevné válečky bez úchytů jsou smyslovou Montessori pomůckou, která podporuje rozvoj stereognostického smyslu.

Pomůcka obsahuje 4 krabice, každá se sadou 10 válců stejné velikosti jako válečky s úchyty:

  • červená sada - měnící se šířka - řadíme od nejširšího po nejužší
  • žlutá sada - měnící se šířka a výška - řadíme od nejvyššího po nejnižší
  • zelená sada - měnící se šířka a výška - řadíme od nejnižšího po nejvyšší
  • modrá sada - měnící se výška - řadíme od nejvyššího po nejnižší

Kontrola chyb: Harmonie nebo disharmonie

Přímý cíl: Uspořádat válečky dle rozměrů svisle a vodorovně

Nepřímý cíl:

  • Získání jasné představy o rozměrech a jejich souhře
  • Příprava na umění a geometrii
  • Příprava na psaní

Doporučený věk: od 4,5 let

Poznámka: Tuto pomůcku nabídneme dítěti až po zvládnutí Válečků s úchyty.

Všechny Montessori pomůcky jsou dílem italské pedagožky Marie Montessori.

Další Montessori pomůcky značky Moyo Montessori.

Přínos pomůcky: Jedná se o smyslovou pomůcku, kdy dítě může porovnávat a rozlišovat velikosti, vytvářet jak horizontální, tak vertikální řady. Učí se tak samostatnosti, soustředěnosti, procvičuje jemnou motoriku. Navíc se při práci s tímto senzorickým materiálem nepřímo připravuje na psaní – správný úchop tužky, na matematiku – válec sám o sobě je matematický pojem, příprava na desítkovou soustavu, na geometrii – učí se chápat rozměry.

Dítko je většinou zaujato způsobem uchopení válečků, líbí se mu jejich barevnost a měnící se rozměry. Je určitě dobré, pokud mělo dítě možnost pracovat s Válečky s úchyty. Nabízí se porovnávání bloků. Při práci si dítě osvojuje, případně opakuje, pojmy, jako je vysoký/nízký, široký/tenký, vyšší než…, nejširší….

Práce s pomůckou:

  • Začínáme červenou krabicí. Pomůcku přineseme na kobereček nebo stolek, a to tak, že oběma rukama přidržujeme víčko. Krabičku potom oběma rukama otevřeme a víko odložíme před krabici. Viditelně naznačíme špetkový úchop třemi prsty. Z krabice postupně vyndáváme jednotlivé válečky a klademe je libovolně na víko.
  • Nejprve vybereme nejširší váleček a přendáme ho vedle krabice. Další zvolený váleček pomalu porovnáváme s ostatními, zda je nejširší ze zbylých a klademe ho vedle prvního do řady. Stejný postup opakujeme s ostatními válečky, až vytvoříme řadu od nejširšího po nejužší váleček. Válečky uklidíme zpět a zavřeme krabici, případně pokračujeme s další krabicí.
  • Kontrola správnosti je zraková.
  • Další variace - válečky skládáme na sebe do výšky (případně lze i se zavřenýma očima) – při rozebírání výškové stavby jednotlivé válečky dáváme nejprve na víčko a až potom do krabice. Můžeme je kombinovat se žlutými a zelenými válečky.
  • Druhá sada, která je dítěti představena, jsou žluté válečky. Postup je stejný jako u červených. Vytvoříme řadu od nejvyššího a zároveň nejširšího po nejkratší a zároveň nejužší váleček. I zde můžeme válečky skládat na sebe do výšky, nebo je kombinovat s červenými a zelenými válečky. Nabízí se i kladení válečků na kartičky s různými průměry.
  • Třetí v pořadí jsou zelené válečky. Postupně vytvoříme řadu, kdy poslední váleček je nejužší a zároveň nejvyšší. Válečky můžeme zkoušet skládat i od nejužšího a zároveň nejvyššího po nejširší a zároveň nejnižší.
  • Modré válečky se dítěti představují jako poslední. Vytvoříme řadu od nejvyššího po nejnižší váleček. Můžeme si opět vyzkoušet stavbu do výšky.

Poznámka: Pokud chcete dítěti představit všechny krabice najednou, měli byste je na stolek nebo kobereček dát v pořadí: zelená a napravo vedle ní modrá, pod zelenou dáme žlutou a napravo od žluté červenou.

Další možné variace práce:

  • Červené a zelené válečky – do výšky
  • Zeptáme se dítka, zda by dokázalo najít nějaké dva válečky (jeden červený a jeden zelený), které jsou stejně vysoké.
  • Stejně můžeme postupovat i v případě kombinace válečků z modré a červené krabice, dále pak porovnáváme modré válečky se žlutými a nakonec modré se zelenými.
  • Červené a zelené válečky – porovnávání plochy
  • Po úvodní ukázce nechte dítě vybrat nejširší váleček z každé sady. Postavte je na sebe. Upozorněte dítě na to, že oba válečky jsou stejně široké. Nechte dítě, aby pokračovalo v práci a porovnalo plochu ostatních válečků z těchto dvou sad.
  • Stejná práce i s červenými a žlutými válečky, zelenými a žlutými a nakonec s modrými a červenými.
  • Práce se zavřenýma očima
  • Přineste jednu sadu válečků na kobereček a libovolně je rozmístěte. Nasaďte dítku pásku na oči nebo šátek. Nejprve dítě rovná válečky vodorovně, jako v úvodní ukázce. Druhé cvičení poslepu představuje výškovou stavbu.
  • Vodorovné řazení válečků v kombinaci s kartičkami
  • Přineste jednu sadu válečků na kobereček a libovolně je rozmístěte. Ukažte dítku kartičky. Umístěte kartu s největším kruhem do levého dolního rohu koberečku. Kartičky uspořádejte od té s největším kruhem po tu s nejmenším kruhem, a to vodorovně zleva doprava. Najděte největší váleček a přiřaďte ho ke kartičce – položte ho na ni. Stejným způsobem pokračujte s ostatními válečky.
Věk
3 - 4 roky
4 - 5 let
5 - 6 let
Materiál
Dřevo
SMVP0045_JS-S002

Každá z prodávaných pomůcek míří na jednu konkrétní vlastnost a tím pomáhá dítěti koncentrovat se na ni a zvládnout ji. Seznamují děti s barvami, tvary, zvuky, ale pomáhají i zvládnout číst, psát, počítat, prohloubit logické uvažování, zdokonalit motoriku a získat znalosti o světě kolem. MontessoriHracky.cz jsou výhradním dodavatelem značky Moyo Montessori do České republiky a na Slovensko.

No reviews
Produkt přidán do seznamu přání
Souhlas se soubory cookie