Barevné destičky 3 - Odstíny

Barevné destičky 3 - Odstíny

SMV0007_S008
Dostupnost: Skladem
1 269 Kč

 

Tato pokročilá smyslová Montessori pomůcka se skládá z 63 destiček. Představeno je 9 barev v 7 různých odstínech - červená, modrá, žlutá, zelená, oranžová, fialová, růžová, hnědá a šedá. Každá destička má po stranách dřevěné rámečky pro lepší úchop. Destičky jsou seřazeny od nejsvětlejší po nejtmavší.

U této pomůcky se dítě nejen seznamuje s různými odstíny jedné barvy, ale také se stupňováním.

Kontrola chyby: Vizuálně - harmonie nebo disharmonie. Kontrola chyb je možná pouze v případě, kdy je dítě schopné rozlišovat barvy a jejich odstíny.

Přímý cíl:

  • Orientace ve světě barev
  • Rozvoj chromatického vnímání

Nepřímý cíl:

  • Příprava na umění
  • Posloupnost

Doporučený věk: od 3 let

Poznámka:

  • Barevné destičky 3 nabízíme dítěti až po zvládnutí Barevných destiček 2 - Rozšířená sada.
  • Používáme názvosloví - “světlý “ a “tmavý” včetně jejich komparativů a superlativů.
  • Pokud je pro dítě obtížné v začátku pracovat se všemi 7 odstíny, nabídneme mu jen 3 kontrastní a postupně zvyšujeme počet.
  • Používáme neutrální barvu koberce.

Všechny Montessori pomůcky jsou dílem italské pedagožky Marie Montessori.

Další Montessori pomůcky značky Moyo Montessori.

Postup:

  • S touto pomůckou pracujeme zpravidla na koberečku.
  • Pomůcce předchází práce s krabicí č. II. Dítě již bezpečně zná barvy obsažené v krabici II.
  • Doneseme si krabici s destičkami a položíme ji vlevo před sebe. Otevřeme víko, které položíme před krabičku. Zeptáme se dítěte: „S jakou barvou chceš pracovat?“ Vyndáme všechny destičky od vybrané barvy. Položíme je rozházeně před sebe. Krabici zavřeme.
  • Dítěti řekneme: „Zkusíme utvořit řadu od nejsvětlejší po nejtmavší.“ Vybereme nejsvětlejší barvu, pak nejtmavší a jako třetí střední odstín. Dítě necháme spolupracovat. ak přiřazujeme podle odstínů ostatní barvy do řady zleva doprava a od nejsvětlejší po nejtmavší. Přikládáním destičky porovnáváme.
  • Chybuje-li dítě, tak ho neopravujeme! Necháváme dítě pracovat s další barvou, kterou si vybere. Pokud by dítě chybovalo i podruhé, tak jej beze slov opravíme.
  • U třetí krabice děláme též třístupňovou lekci. Po skončení práce krabičku uklidíme na místo.

Další cvičení:

  • Seřadit tabulky jedné barvy od nejtmavší k nejsvětlejší
  • Seřadit tabulky jedné barvy od nejsvětlejší k nejtmavší.
  • Ze sestavené řady se vezme jedna tabulka a mezera se uzavře. Dítě má odhalit místo, ve kterém došlo k barevnému skoku.
  • Vytvořit hvězdu (slunce) – uvnitř tmavou, vně světlou.
  • Vytvořit spirálu, začít všemi nejsvětlejšími tabulkami, pokračovat o odstín tmavšími. 

Tato cvičení kladou vysoké nároky na rozpoznávací a rozlišovací schopnosti. Je proto vhodné dělat je ve dvojicích nebo ve skupinách. Nechat děti spolupracovat.

Po cvičení s krabicí III začne dítě popisovat barvy od světlé po tmavou. Stupňování u jednotlivých barev.

 

Souhlas se soubory cookie