Barevné destičky 3 - Odstíny

8596027003565
SMV0007_S008
Dostupnost: Na dotaz
29.0 x 28.0 x 5.5
1.087kg
998,00 Kč

Velká sada 63 barevných destiček. Pokročilý materiál představuje dětem 9 barev a každou v sedmi různě intenzivních odstínech.

Dřevěná krabice rozdělena do devíti přihrádek. Každá přihrádka obsahuje jednu barevnou řadu se sedmi destičkami. Jsou seřazené od světlé po tmavou. Destičky jsou zasazené do dřevěných lišt tak, aby vznikl okraj k uchopení. Barvy jsou žlutá červená, modrá, zelená, oranžová, fialová, hnědá, růžová a šedá. Je možné pracovat na koberci. Na stole může dítě pracovat, pokud bude zacházet s málo barvami.

 

Tato pomůcka je určena dětem od 3-4 let. Dítě rozvíjí svůj cit pro barvy. Získá klíč, jak se samostatně orientovat ve světě barev.

 

Postup

S touto pomůckou pracujeme zpravidla na koberečku.

Pomůcce předchází práce s krabicí č. II. Dítě již bezpečně zná barvy obsažené v krabici II.

Doneseme si krabici s destičkami a položíme ji vlevo před sebe. Otevřeme víko, které položíme před krabičku. Zeptáme se dítěte: „S jakou barvou chceš pracovat?“ Vyndáme všechny destičky od vybrané barvy. Položíme je rozházeně před sebe. Krabici zavřeme.

Dítěti řekneme: „Zkusíme utvořit řadu od nejsvětlejší po nejtmavší.“ Vybereme nejsvětlejší barvu, pak nejtmavší a jako třetí střední odstín. Dítě necháme spolupracovat. ak přiřazujeme podle odstínů ostatní barvy do řady zleva doprava a od nejsvětlejší po nejtmavší. Přikládáním destičky porovnáváme. 

Chybuje-li dítě, tak ho neopravujeme! Necháváme dítě pracovat s další barvou, kterou si vybere. Pokud by dítě chybovalo i podruhé, tak jej beze slov opravíme. 

U třetí krabice děláme též třístupňovou lekci. Po skončení práce krabičku uklidíme na místo.

 

Kontrola správnosti

Správnost si dítě může ověřit zrakem. Kontrola chyb je možná pouze v případě, kdy je dítě schopné rozlišovat barvy a jejich odstíny.

 

Další cvičení

-Seřadit tabulky jedné barvy od nejtmavší k nejsvětlejší

-Seřadit tabulky jedné barvy od nejsvětlejší k nejtmavší.

-Ze sestavené řady se vezme jedna tabulka a mezera se uzavře. Dítě má odhalit místo, ve kterém došlo k barevnému skoku.

-Vytvořit hvězdu (slunce) – uvnitř tmavou, vně světlou.

-Vytvořit spirálu, začít všemi nejsvětlejšími tabulkami, pokračovat o odstín tmavšími.

 

Poznámka

Tato cvičení kladou vysoké nároky na rozpoznávací a rozlišovací schopnosti. Je proto vhodné dělat je ve dvojicích nebo ve skupinách. Nechat děti spolupracovat.

Po cvičení s krabicí III začne dítě popisovat barvy od světlé po tmavou. Stupňování u jednotlivých barev.

 

 

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku.